Wednesday, May 30, 2018

                                                                                                                 
გაკვეთილის გეგმა ,, კონფლიქტი

მასწვლებელი - ელზა გიორგაძე

საგანი:
სამოქალაქო განათლება

სწავლების საფეხური/ კლასი:
საშუალო / კლასი - მე-10

მოსწავლეთა რაოდენობა: 
20   (კლასში სსსმმ მოსწავლე არ არის)

თემა:
კონფლიქტი

მიზანი:
მოქ.X.6.  მოსწავლე   შეძლოს  გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები, გააცნობიეროს კონფლიქტის არსი, გაანალიზოს კონფლიქტურ სიტუაციაში ქცევის განსხვავებული სტრატეგიები, დეუფლოს მოლაპარაკებათა წარმართვის ხელოვნებას.

მოსალოდენელი შედეგები: 
მოქ.X.6. მოსწავლე შეძლებს გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები, თანაკლასელებთან  ერთად, საკუთარი დაკვირვებების საფუძველზე, შეარჩიოს და გაითამაშოს რომელიმე კონფლიქტურ სიტუაცია, განიხილოს მისი მოგვარების შესაძლო გზებ (მაგ.: ინტერესების პოზიციიდან, წესების პოზიციიდან) შეძლებს აირჩიოს მოცემული შემთხვევისათვის ყველაზე ეფექტიანი სტრატეგია და დაასაბუთოს საკუთარი მოსაზრება.

დრო
გაკვეთილის ფაზა
მასწავლებლის აქტივობა
მოსწავლის აქტივობა
მეთოდი
სასწავლო რესურსი
კლასის ორგანიზების ფორმა
შეფასება
5 წთ.
A-გამოწვევა
ü  აქტივობა N1 დრო _5_ წთ.
მასწავლებელი დაფაზე ხატავს მოცემულ წრეს სხივებით
 




და სვამს კითხვას ,,რა ასოციაციას იწვევს ტერმინი ,,კონფლიქტი?“ პასუხებს წერს სხივების ცენტრში.
შეაჯერებს იდეებს დაფაზე  და მოსწავლეებს თხოვს განმარტება შეადარონ  სახემძღვანელოში მოცემულ  განმარტებას.

მოსწავლეები პასუხობენ მასწავლებლის კითხვას. კითხულობენ კონფლიქტის ცნების განმარტებას  სახელმძღვანელოში

ასოციაციური რუკა
დაფა, ცარცი, სახელმძღვანელო
საერთო საკლასო
განმავითარებელი
36 წთ
B- სიღრმისეული წვდომა
ü აქტივობა N2 დრო _6_  წთ
მასწავლებელი  მოსსწვლეებს აცნობს კონფლიქტის დადებით და უარყოფით მხარეებს, მისი წარმოშობის მიზეზებს, ესაუბრება იმ ფაქტორების შესახებ რომლებიც კონფლიქტის ესკალაციას  და დეესკალაციას განაპირობებს, პროექტორის დახმარეთით უჩვენებს და შიფრავს კონფლიქტის ესკალაციის ქარბორბალას

 adamuflswavintermeT5.jpg


აქტიური მოსმენა,
ქტიური ლექცია
პროექტორიკომპიუტერი
სატრეინინგო მასალა ,,სკოლებში ბულინგის პრევენციისა და ტოლერანტული კულტურის განვითარების ხელშეწყობა“
საერთო საკლასო

ü აქტივობა N3 დრო _6_ წთ
მასწავლებელი მოსწავლეთა ყურადრებას ამახვილებს კომფლიქტურ სიტუაციაში ორი განსხვავებული ინტერესით ხელმძღვანელობის შესახებ, როგორიცაა ერთი მხრივ მიზანი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ და მეორე მხრივ, მეორე მხარესთან არსებული ურთიერთობა. ამ ფაქტორთა გათვალისწინებით  მოსწავლეებს დიაგრამის საშუალებით წარმოუდგენს,  ხუთი განსხვავებული სტრატეგიით მოქმედებას,  განმარტავს და გაანალიზებს  თითოეულ მათგანს adamuflswavintermeT6.jpg
აქტიური მოსმენა,
აქტიური ლექცია
პროექტორიკომპიუტერი

სატრეინინგო მასალა ,,სკოლებში ბულინგის პრევენციისა და ტოლერანტული კულტურის განვითარების ხელშეწყობა“
საერთო საკლასო

üაქტივობა N4 დრო _12_ წთ
შემთხვევითი შერჩევის საფუძველზე მასწავლებელი მოსწავლეებს ყოფს ხუთ ძირითად ჯგუფად.  ურიგებს მათ სიტუაციურ ამოცანებს, სადაც აღწერილია კონფლიქტურ სიტუაციაში ქცევის ხუთი განსხვავებული სტრატეგია (შემთხვევა). ჯგუფებს აძლევს დავალებას დაკვირვებით წაიკითხონ მოცემული სიტუაციური მაგალითები, გაანალიზონ, იმსჯელონ და ამოიცნონ კონფლიქტურ სიტუაციაში ქცევის რომელ სტრატეგიას განეკუთნება მათთვის მიცემული დავალება  და პრეზენტაციის სახით წარმოადგინონ საკუთარი მოსაზრებები და დასკვნები. 

მოსწავლეები კითხულობენ სიტუაციურ ამოცანებს, მსჯელობენ, აკეთებენ დასკვნებს, ირჩევენ ჯგუფის პრეზენტატორს და პრეზენტაციის სახით წარმოადგენენ საკუთარ მოსაზრებებს.
პრეზენტაცია
მასწვლებლის მიერ მიწოდებული სიტუაციური ტექსტები.
მარკერი ფლიქჩარტი.
სატრეინინგო მასალა ,,სკოლებში ბულინგის პრევენციისა და ტოლერანტული კულტურის განვითარების ხელშეწყობა“
ჯგუფური
განმავითარებელი,


განმსაზრვრელი
üაქტივობა N5 დრო _12_ წთ
1.             მასწავლებელი ეუბნება ბავშვებს,  რომფორთოხლის თამაშიუნდა ითამაშონ. გაამოარჩევს 8 მოხალისეს და პირობითად  და ,,ბ“ ჯგუფებში გადაანაწილებს,  
2.          სთხოვჯგუფს, გარეთ დაელოდონ,   ჯგუფს კი ეუბნება, რომ მათი მიზანი ფორთოხლის მოპოვებაა, რადგან მათ ამ ფორთოხლის წვენი სჭირდებათ.
3.           შემდეგ გადის გარეთ და აძლევს ინსტრუქციას  ჯგუფს, რომ მათი მიზანი ფორთოხლის მოპოვებაა, რადგან მათ ფორთოხლის კანი სჭირდებათ ფორთოხლის ნამცხვრის გამოსაცხობად.
4.            შეკრიბავს  ორივე ჯგუფ ოთახში და სთხოვს დასხდნენ ერთმანეთის პირისპირ.
5.             ეუბნება  თითოეულ ჯგუფს, რომ სასურველი ნივთის მისაღებად მხოლოდ სამი წუთი აქვთ. ხაზგასმით სთხოვეთ, რომ ძალადობა დაუშვებელია. შემდეგ დებს  ფორთოხალ შუაში და დაიძახებსმიდი.“
6.             სამი წუთის შემდეგ დაიძახებსშეჩერდითანდრო
მასწავლებელი სავარჯიშოს შემდგომ  განხილვას შემდეგი კითხვები აწარმოებს:
1. მიიღო თქვენმა ჯგუფმა ის, რაც უნდოდა, და თანაც 3 წუთის ამოწურვამდე?
2. რა იყო თქვენი ჯგუფის მიზანი?
3. რა შედეგით დასრულდა დავა ფორთოხლის გარშემო?
4. რატომ არის აუცილებელი ადამიანებს შორის კომუნიკაცია კონფლიქტის მოსაგვარებლად?
5. კონფლიქტის დროს ადამიანები განა ყოველთვის ურთიერთობენ ერთმანეთთან? რატომ? რატომ არა?
6. კონფლიქტის დროს ადამიანებს ერთი და იგივე რამ უნდათ?
7. ოდესმე ყოფილხართ მსგავს სიტუაციაში? რა შედეგით დამთავრდა ის?
მოსწავლეები ასრულებენ მასწავლებლის ინსტრუქციას
(როგორც წესი, ვიღაც სტაცებს ხელს ფორთოხალს და ის ერთ-ერთი ჯგუფის საკუთრება გახდება, მაგრამ საინტერესო ისაა, თუ როგორ გაართმევენ ჯგუფები თავს ამ სიტუაციას. ხანდახან ისინი ცდილობენ, მოილაპარაკონ და ფორთოხალი შუაზე გაყონ. ხანდახან სულ არ ცდილობენ მოლაპარაკებას. ზოგჯერ ერთმანეთში საუბრის შედეგად აღმოაჩენენ, რომ მათ ფორთოხლის სხვადასხვა ნაწილი სჭირდებათ. ამ შემთხვევაში ჯგუფის წევრი ფორთოხალს გაფცქვნის და ორივე ჯგუფი იმას მიიღებს, რაც სჭირდება. )

სიმულაციური სავარჯიშო
ფორთოხალი
ჯგუფური მუშაობა
განმავითარებელი
 4 წთ
C- გააზრება/ რეფლექსია
üაქტივობა N6  დრო _4_ წთ
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს შეკითხვების საშუალებით,  და მოსწავლეებს აძლევს დავალებას:
1.      დაწერეთ სამი რამ რამაც დაგაინტერესათ;
2.      დაწერეთ ორი რამ რაზეც მეტი გინდათ გაიგოთ;
3.      ერთი რამ რაზეც სიამოვნებით იმსჯელებდით;

მოსწავლეები ახდენენ შესრულებული სამუშაოს პრეზენტაციას სხვადასხვა ფორმით (წაკითხვა, გამოფენა)
სტრატეგია
,,3-2-1“
რვეული სწაერკალამი
საერთო საკლასო
განმავითარებელი, განმსაზღვრელი

No comments:

Post a Comment