გაკვეთილის გეგმა
თემა:
„ევროპა ჩემს გაკვეთილზე“
საგანი - სამოქალაქო განათლება
|
||||
კლასი
|
მე-10
|
|||
მასწავლებელი
|
ელზა გიორგაძე
|
|||
ჩატარების დრო
|
5 დეკემბერი 2017 წ.
|
|||
გაკვეთილის თემა
|
ევროკავშირი და საქართველო
|
|||
გაკვეთილის ხანგრძლივობა
|
45 წთ.
|
|||
კლასის დახასიათება
|
·
განვლილი გაკვეთილებიდან
მოსწავლეებმა იციან საერთაშორისო ორგანიზაციების როლი და დანიშნულება საზოგადოებრივად
მნიშვნელოვანი პრობლემების გადაწყვეტის საქმეში;
·
მსჯელობენ
ადამიანის უფლებებზე, მოვალეობებზე
და პასუხისმგებლობებზე;
·
აქვთ შესაბამისი ცოდნა ევროპის სახელმწიფოებთან საქარათველოს ისტორიული ურთიეთობების
შესახებ;
·
აქვთ მსჯელობის, ანალიზის, შეფასებისა და დასკვნების
გამოტანის უნარი;
·
უჭირთ დროის მართვა და
განსხვავებული პოზიციის მიღება.
|
|||
სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები
|
·
მოსწავლეებმა გაიცნონ,
გაანალიზონ და შეისწავლონ ევროკავშირის
შექმნის ისტორია, მისია და სტრუქტურა;
·
გააცნობიერონ რა როლი უჭირავს ევროკავშირს ქვეყნის ეკონომიური და ადამიანის უფლებების დაცვის დარგში;
·
გაანალიზონ საქართველოს ევროკავშირში
გაწევრიანებასთან დაკავშირებული მითები და რეალობა;
·
შეძლონ ინფორმაციის შეგროვება,
დახარისხება / დამუშავება და ლოგიკური დასკვნების გაკეთება.
ესგ
მისაღწევი შედეგები:
·
მოქ. X .6 - მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები;
·
მოქ.X. 8 - მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა;
|
|||
კვეთილის მსვლელობა (აქტივობები) საკლასო მენეჯმენტი
|
გაკვეთილის - A ფაზა -გამოწვევა
·
აქტივობა N1. (დრო - 2 წუთი) - გამოწვევა/პროვოცირება
აქტივობის
აღწერა: გაკვეთილის დასაწყისში კლასს ვაცნობ
ახალი გაკვეთილის თემას, მიზნებს, აქტივობებსა
და შეფასების ფორმებს;
·
აქტივობა N2. (დრო - 6 წუთი) - აქტიური ლექცია
აქტივობის
აღწერა: - მოკლედ
მიმოვიხილავ და ვახსენებ მოსწავლეებს განვლილ გაკვეთილებზე განხილულ საერთაშორისო
ორგანიზაციების როლს და დანიშნულებას საზოგადოებრივად და სახელმწიფოებრივად მნიშვნელოვანი
პრობლემების მოგვარების საქმეში; ასევე აქცენტს ვაკეთებ საგანთაშორის კავშირზე, პარალელს ვავლებ თემის აქტუალურობასა და მისი შესწავლის მნიშვნელობას
ისტორიის, გეოგრაფიისა და ქართულის გაკვეთილებზე.
გაკვეთილის - B ფაზა - ცოდნის კონსტრუირება
·
აქტივობა N3. (დრო - 4 წუთი) - ფილმის ჩვენება.
აქტივობის აღწერა :
მოსწავლეთა დაინტერესებისა და მათი მოტივაციის ამაღლების მიზნით ვაჩვენებ დოკუმენტურ
ფილმს - ,,ევროკავშირის დაფუძნებისა და განვითარების მოკლე ისტორია“
·
აქტივობა N4. (დრო -
3 წუთი) -
ასოციაციური რუკის შექმნა,
აქტივობის
აღწერა - მოწოდებული
ინფორმაციის აღქმის, გააზრებისა და თვალსაჩინოების მიზნით დაფაზე ვხაზავ
ასოციაციურ რუკას, სხივების ცენტრში ვწერთ იმ სიტყვებს, რაც მოსწავლეებმა
იციან/გაიგეს ევროკავშირის არსისა და მისი საქმიანობის შესახებ და შევაჯერებთ
იდეებს დაფაზე.
·
აქტივობა 5. (დრო - 22 წთ) – ჯგუფური მუშაობა + პრეზენტაცია
აქტივობის
აღწერა: შემთხვევითი შერჩევის საფუძველზე მოსწავლეებს
ვყოფ ოთხ ჯგუფად; ვაძლევ წინასწარ მოძიებულ შესაბმის სასწავლო რესურსს/მასალას
და მითითებას - მიწოდებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით
იმუშაონ შემდეგი სახის დავალებებზე:
1. ჯგუფი - როგორია ევროკავშირის შექმნის ისტორია, მისია და სტრუქტურა?
2.
ჯგუფი - რა როლი უჭირავს ევროკავშირს ქვეყნის ეკონომიური და ადამიანის უფლებების დაცვის დარგში?
3.
ჯგუფი - როგორია საქარათველოსა და ევროკავშირის ურთიეთობები დღეს?
4. ჯგუფი - მითები და რეალობა
ევროკავშირის შესახებ.
ჯგუფებმა
არჩეული პრეზენტატორების საშუალებით უნდა
წარმოადგინონ ნაშრომების პრეზენტაცია;
გაკვეთილის - C ფაზა - რეფლექსია
·
აქტივობა 6. (დრო - 4 წთ)
- სტრატეგია -,, 3-2-1“
აქტივობის აღწერა: ახლადშეძენილი
ცოდნის გამთლიანების მიზნით ვაჯამებ
გაკვეთილს შეკითხვების საშუალებით, და
მოსწავლეებს ვაძლევ დავალებას:
1.
დაწერეთ სამი რამ რამაც დაგაინტერესათ;
2.
დაწერეთ ორი რამ რაზეც მეტი გინდათ გაიგოთ;
3. ერთი
რამ რაზეც სიამოვნებით იმსჯელებდით;
·
აქტივობა
7. (დრო - 2 წთ) შეფასება
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები
შეფასდებიან შეფასების რუბრიკების
იხედვით,როგორც განმსაზღვრელი, ისე განმავითარებელი შეფასებით.
(დანართი N1; N2)
·
აქტივობა
8. (დრო - 2 წთ) საშინაო
დავალება
აქტივობის აღწერა: მომდევნო გაკვეთილისთვის მოამზადონ რეფერატი თემაზე : ,,რატომ
ევროკავშირი“
|
|||
მოსალოდნელი პრობლემები და პრობლემის შესაძლო გადაჭრის გზები
|
·
პრეზენტაციის მსვლელობის დროს შესაძლოა მოსწავლეები
ვერ ჩაეტიონ მათთვის განკუთვნილ დროში, რის
გამოც მუდმივად მოვახდენ დროის მონიტორინგს.
·
დისკუსიის დროს გაუჭირდეთ განსხვავებული პოზიციის
მიღება; მოუწოდებ და მოვითხოვ პატივი სცენ განსხვავებულ აზრს!
|
|||
სასწავლო რესურსები
|
დაფა, ცარცი, სატრეინინგო მასალა - ,,ევროპა ჩემს
გაკვეთილზე“ ინტერნეტით მოძიებული მასალა, პროექტორი კომპიუტერი, სახელმძრვანელო,
|
|||
შეფასება და თვითშეფასება (შეფასების კრიტერიუმები, მეთოდები და საშუალებები)
|
განმსაზღვრელი, განმავითარებელი (დანართი N1; N2;)
|
შეფასების რუბრიკები:
დანართი N1
ჯგუფური
მუშაობა
|
||||||
N
|
სახელი
|
გვარი
|
ძალიან კარგი
მოსწავლე მზად არის მაქსიმალურად შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მიაწოდოს მას რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი იდეა.მას ყოველთვის შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს მოუსმინოს, გაითვალისწინოს და განავითაროს. |
კარგი
მოსწავლე ნაწილობრივ არის მზად შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში.იგი ხშირად უსმენს სხვა წევრების წინადადებებს,ითვალისწინებს და ცდილობს მათ განვითარებას. |
საშუალო
მოსწავლეს იშვიათად შეაქვს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში.იგი იშვიათად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს, ნაკლებად ითვალისწინებს და თითქმის არ ცდილობს მათ განვითარებას. |
ცუდი
მოსწავლეს თითქმის არ შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში. იგი არ უსმენს, არ ითვალისწინებს და არ ცდილობს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებების განვითარებას. |
1
|
|
|
|
|||
2
|
|
|
|
|||
3
|
|
|
|
|||
4
|
|
|
|
|||
5
|
|
|
|
|||
6
|
|
|
|
|||
7
|
|
|
|
|||
8
|
|
|
|
|||
9
|
|
|
|
|||
10
|
|
|
|
|||
11
|
|
|
|
|||
12
|
|
|
|
|||
13
|
|
|
|
|||
15
|
|
|
|
|||
16
|
|
|
|
|||
17
|
|
|
|
|||
18
|
|
|
|
|||
19
|
|
|
|
|||
20
|
|
|
|
დანართი N2
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
|
მოსწავლის
სახელიდა გვარი
|
||||||||||
N
|
შეფასების კომპონენტები
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
1
|
პასუხობს
თემას
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
საინტერესო
შესავალი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
საკითხი ზუსტად და ამომწურავად არის გადმოცემული
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
ფაქტობრივი
საიმედოობა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
ხსნის მოვლენებს, მოჰყავს ფაქტები და არგუმენტები
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
აკეთებს მართებულ დასკვნებს, პასუხობს დაინტერესებულთა შეკითხვებს
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
პრობლემის
გადაჭრის გზების შეთავაზება
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
საუბრობს
გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
ჯამი
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
No comments:
Post a Comment